Sorting by

×
DUNGUN 01 MAC 2018. Sebahagian Peserta konvesyen yang hadir menyanyikan lagu Barisan Nasional sempena majlis Konvensyen Barisan Nasional 2018 yang dirasmikan oleh Naib Pengerusi Barisan Nasional merangkap Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein di Hotel Primula. NSTP/GHAZALI KORI
Hantar Berita Ini:

Gabungan Barisan Nasional (BN) – Pakatan Harapan (PH) akan bertanding kesemua kerusi DUN di Selangor pada kadar 12:44 di dalam pilihan raya negeri pada 12 Ogos.

Dari sejumlah 12 yang diberikan kepada BN, dua kerusi sebelum ini telah dimenangi oleh parti-parti komponen PH.

Gombak Setia telah diwakili oleh PKR manakala Dusun Tua ialah kerusi DAP sebelum ini.

Kerusi Hulu Bernam yang sebelum ini diwakili BN akan bertukar tangan kepada Amanah. Manakala Amanah memmberi laluan di Jeram.

Kerusi-kerusi yang ditandingi oleh Bersatu semasa pilihan raya umum ke 14 akan ditandingi oleh BN kali ini.

Kerusi -kerusi tersebut adalah seperti berikut:

Batang Kali
Kuang
Jeram
Selat Klang
Dengkil

BN mengekalkan kerusi-kerusi berikut: Sungai Panjang
Sungai Burong
Semenyih
Sungai Air Tawar

Di Sijangkang, pula BN akan kembali melawan PAS.

Kerusi-kerusi yang ditandingi PH di Selangor adalah seperti berikut:

Banting, Morib, Tanjung Sepat, Sungai Pelek, Kajang, Sungai Ramal, Balakong, Seri Kembangan, Seri Serdang, Kinrara, dan Subang Jaya.

Seri Setia, Taman Medan, Bukit Gasing, Kampung Tunku, Bandar Utama, Bukit Lanjan, Paya Jaras, Kota Damansara, Kota Anggerik, Batu Tiga, Meru, Sementa, Bandar Baru Klang, Pelabuhan Klang, dan Pandamaran.

Sentosa, Sungai Kandis, Kota Kemuning, Sabak, Sekinchan, Hulu Bernam, Kuala Kubu Bharu, Permatang, Bukit Melawati, Ijok, Rawang, Taman Templer, Sungai Tua, Hulu Kelang, Bukit Antarabangsa, Lembah Jaya, Pandan Indah dan Teratai.