Sorting by

×
Hantar Berita Ini:

Calon BN-PH untuk DUN Chennah Antony Loke Siew Fook menyifatkan pertandingan satu lawan satunya dengan calon Perikatan Nasional Rosmadi Arif sebagai pertandingan di antara dua rakan.

Loke akan mempertahankan kerusi Chennah untuk penggal ketiga mengenali Rosmadi sebagai ketua kampung Kampung Chennah pada tahun 2018.

“Dalam lima tahun ini, kami bekerjasama dengan baik dalam pengurusan kampung.

“Dia akan maklumkan keperluan kampung dan saya sebagai wakil rakyat akan mengedar keperluan yang diperuntukkan terutamanya ketika banjir di Jelebu (Disember 2021) di mana Kampung Chennah sangat terkesan,” katanya kepada media.

Loke yang juga menteri pengangkutan dan Ahli Parlimen Seremban menambah bahawa beliau memutuskan untuk mengekalkan Rosmadi sebagai ketua kampung meskipun Bersatu keluar dari Pakatan Harapan pada bulan Februari 2020 berdasarkan prestasi kerjanya.

“Saya telah maklumkan kepada menteri besar bahawa saya mahu kekalkan Rosmadi kerana saya percaya beliau melaksanakan tugas ketua kampung dengan baik meskipun dari parti berlainan.

Loke memenangi DUN Chennah buat kali pertama dalam tahun 2013 dan mempertahankannya untuk penggal kedua dengan majoriti 1155 undi dalam pertandingan tiga penjuru.