Sorting by

×
Hantar Berita Ini:

KUALA LUMPUR: Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah menamatkan kemarau kemenangan di Jejajah Dunia BWF yang kali terakhir diperoleh hampir dua tahun lalu dengan menjuarai Terbuka Hong Kong, sebentar tadi.

Tiba di gelanggang sebagai pilihan ketiga kejohanan, permainan menakjubkan ditampilkan gandingan utama negara itu untuk menang dengan keputusan straight set 21-14, 21-14.

Lebih menarik, hanya 37 minit diperlukan Pearly-Thinaah untuk menundukkan gandingan China yang menghuni ranking kedua dunia itu.

Pada aksi di Hong Kong Coliseum itu, Pearly-Thinaah tampak cukup tenang sekalipun rekod perlawanan tidak memihak mereka 2-4.

Begitupun dengan corak permainan agresif, perancangan itu jelas berjaya apabila gandingan China yang menghuni ranking tampak tertekan sehingga melakukan kesilapan mudah.

Dan kemenangan turut menyaksikan Pearly-Thinaah menamatkan badi kemenangan yang kali terakhir diperoleh menentang gandingan China itu pada tahun lalu di Terbuka Jepun.

Sebagai rekod, kali terakhir gandingan beregu wanita utama negara ini meraih gelaran di Jelajah Dunia adalah di Terbuka Perancis pada Oktober 2022.-BH Online